Friday, July 10, 2009

Novel pertama saya


Pertama kali menceburi dalam biang penulisan. Minat sejak kecil tercapai juga keinginan menerbitkan hasil karya dalam bentuk novel. Lahirlah sebuah novel dengan judul HIKMAH. Sebuah karya yang saya lahirkan atas kisah cinta dan pengalaman hidup sendiri sebenarnya. Jika anda baca log chat di dalam novel itu adalah benar dan asli.

Pertama kali menulis saya akui memang banyak lompang di sana sini. Ini pun saya ambil masa dua tahun untuk menyiapkannya. Banyak dugaan yang saya hadapi untuk menyiapkan manuskrip ini. Saya akui ramai yang kritik sebab tidak puas hati dengan olahan bahasa tetapi tak kurang juga memberi kepujian sebab gaya dan plot cerita menarik. Apapun saya seorang penulis yang baru belajar baru bertatih. Banyak yang harus saya pelajari. Beberapakali juga saya meminta nasihat RAmlee Awg Mursyid melalui emel meminta tunjuk ajar.

Manuskrip yang kedua sudah saya siapkan hanya menunggu mana-mana penerbit menerima dan diterbitkan.

Manakala sekarang dlam proses menyiapkan manuskrip ketiga berbentuk sains fikyen dan thriller.. Harap-harap menjadi juga.

No comments:

Post a Comment