Wednesday, November 18, 2009

NOVEL KE-2

lylazie
lylazie wrote today at 5:11 PM

Akhirnya lahir juga novel ke2 ini. Syukur alhamdulillah. Terus terang saya berusaha keras menyiapkan novel ini dan hanya mengambil waktu 2 bulan saja. Terima kasih kepad Editor Siti Aisyah kerana memberi peluang ini. Novel ini bakal diterbitkan pada bulan dec, 2009. Nantikan kelahirannya.

“Aku menyintaimu kerana agama yang ada padamu, jika kau hilangkan agama dalam dirimu, hilanglah cintaku padamu.”
Di atas adalah sebaris ayat yang akan dijadikan tagline cover novel saya nanti. Novel ke-2 ini saya hasilkan dalam waktu dua bulan lebih saja. Bergenre thriller islamic dan saya menggabungkan pertemuan dua insan dari dua negara.

Watak Fattah~ berasal Malaysia seorang lelaki yang mempunyai kelebihan telekinetis dan kuasa minda. Seorang lelaki yang berakhlak tinggi, bijak dan perwatakan menarik malah beriman. Orang tua kandungnya dibunuh ketika berusia 5thn kerana ingin memiliki kuasa kelebihan di dalam dirinya. DIi akhirnya ditemui oleh sepasang suami isteri yang lain pada suatu malam di tepi jalan. Sehinggalah dia dewasa dan berhadapan dengan pelbagai konflik

Watak Karina~ gadis bercampuran Jawa & Jerman berasal dari Indonesia. Seorang gadis yang menawan dan tidak ada cacat cela fizikalnya. Limpahan kemewahannya dari orang tua menghanyutkan pegangan hidupnya. Dia tidak pernah diajar menjadi seorang muslimah yang sebenar-benarnya. Kekayaan ayahnya mendapat panahan mata seseorang. Ayahnya mati di dalam sebuah kemalangan hasil dari sabotaj orang upahan. Mamanya, Nyonya Ellen Kartini koma. Seseorang ingin menghancurkan keluarganya.

Lantas bagaimana Fattah dan Karina saling mengenali? Bagaimana dua insan ini menghadapi rangkaian konflik dari pembunuhan orang tua mereka? Bagaimana cinta berputik antara dua insan yang berlainanan warganegara? Mereka berdua diburu oleh pemburu yang sama. Pembunuhan yang saling berkait. Hambatan cinta dua insan semakin terasa.

No comments:

Post a Comment