Thursday, July 15, 2010

ILHAM DATANG LAGI!

Entah mengapa tiba-tiba tercetus pula satu ilham di kepala saya tentang satu kisah cinta humor. Padahal saya sama sekali tidak ada bakat untuk menghasilkan dialog-dialog berbentuk komedi. Tapi kalau tidak mencuba siapa akan tahu kalau boleh dihasilkan ke tidak.
Demi mempelbagaikan karya yang sedia ada lalu dengan semangat yang berkobar-kobar tetapi entah menjadi ke tidak humornya. Diam-diam saya sudah pun merangka-plot-tulis ilham yang datang dijadikan dalam bentuk manuskrip. Cubalah kan. Mana tahu ada rezeki.
Nak saya cerita 'ilham' yang saya maksudkan. Hehe! Tetiba di suatu pagi saya rindukan filem Allahyarham P Ramlee pulak. Tiga Abdul. Bukankah pelik tu. Entah macam mana terfikir nak menjadikan sebuah kisah TETAPI bukan tentang Tiga Abdul. Hish! tak baik tau copycat. Hanya sekadar ilham datang dari situ. Cerita belum buat tetapi judul dah ada. Macam mana tu? Mula-mula terfikir MENANTU OH MENANTU.. tapi rasanya pernah nampak judul tu kat mana-mana. Kurang pasti pulak. Kalau memang judul tu dah ada digunakan. Pilihan kedua pula, TIGA SITI. Amacam, okey tak? Hehe. Inilah dia semangat nak menulis, cerita belum buat dah ada judul.


MENANTU OH MENANTU @ TIGA SITI tentang apa ek? Rasanya biarlah menjadi rahsia dulu. Kalau belum jadi nanti, malu jugakan. Nantilah kalau dah start menulis baru saya ungkitkan kembali. Tapi tetap saja ini adalah novel dewasa komedi cinta dan bukan remaja.

So, doakan ya biar urusan menjadi lancar.

~LV U~

No comments:

Post a Comment